NASTAVNI PLANOVI PROJEKCIJA SLAJDOVA PREKO CELOG EKRANA
Sajam virtuelnih preduzeća se organizuje u cilјu simuliranja rada poslovanja virtuelnih preduzeća u privrednom okruženju, gde pored edukativnog ima i takmičarski karakter. |
Virtuelno preduzeće predstavlјa simulaciju radnog procesa u kome su učenici („zaposleni“) angažovani na konkretnim radnim mestima u preduzeću. U okviru virtuelnog preduzeća, obavlјanjem svojih radnih zadataka, „zaposleni“ obnavlјaju prethodno stečena teorijska znanja i veštine (ukoliko su ih imali) i stiču nova znanja i veštine iz oblasti: preduzetništva, pravnih aspekata poslovanja, administrativnog poslovanja, poslovne korespodencije, računovodstva, poslovnih finansija, poslovne komunikacije i poslovnog bontona, prodaje, marketinga, kadrovskih poslova i dr. Sve to, „zaposleni“ rade pod vođstvom i nadzorom stručnjaka - profesora mentora, koji vode radni procese, prate, analiziraju, usmeravaju i savetuju.
Virtuelno preduzeće se formira po svim pravilima i u skladu sa propisima koja važe za stvarno („pravo“) preduzeće, ali se ne registruje u Agenciji za privredne registre.
Virtuelno preduzeće funkcioniše kao „pravo“ preduzeće, a razlika je jedino što nema stvarnog protoka robe i novca.
Cilј virtuelnog preduzeća je da polaznici uče i da praktično obavlјaju sve klјučne poslove koji se vrše u realnom (“pravom“) preduzeću, Pri tome, dobijaju potrebna znanja i veštine koja su potrebna, kao i kada bi radili u nekom „pravom“ preduzeću, jer ih obučavaju stručnjaci za određene poslove iz realnog okruženja. U okviru virtuelnog preduzeća obično se organizuje rad u odelјenjima za: finansije i računovodstvo, marketing, komercijalno poslovanje, pravne, kadrovske i opšte poslove i dr. Polaznici „prolaze“ kroz sva odelјenja i uče sve poslove.
Težište rada virtuelnog preduzeća je na sticanju praktičnih znanja. Posle učenja u virtuelnom preduzeću, učenici su daleko više osposoblјeniji za rad kod nekog poslodavca ili u sopstvenom preduzeću. Učenje i rad se odvijaju u uslovima dozvolјenih grešaka jer nema rizika da će se greške negativno odraziti na poslovanje preduzeća.
Ovaj model sticanja znanja i veština je najpogodniji model obuke za započinjanje i vođenje malog biznisa. U isto vreme, stiču se znanja i veštine koje polaznicima mogu da budu od koristi ukoliko nameravaju da se zaposle kod nekog poslodavca. Drugim rečima, mogu da im donesu prednost u odnosu na druge kandidate.
Krajnji rezultat učenja i sticanja iskustva, odnosno veština u virtuelnom preduzeću je motivisan učenik i bolјe pripremlјen za samozapošlјavanje, odnosno zapošlјavanje.
Učenici kroz VIRTUELNA PREDUZEĆA, pored sticanja znanja, razvijaju i neke osobine, kao što su samokritičnost, samostalnost, samoinicijativnost, kreativnost, sposobnost komuniciranja, timskog rada i, naravno, stiču dodatno samopouzdanje.
Нема коментара:
Постави коментар