Najnovije informacije potražite na našem blogu abskolanis

"Ko hoće, nađe način, ko neće nađe opravdanje!"

Škole postaju važan faktor regionalnog privrednog razvoja, zato im je neophodna podrška preduzeća, udruženja, privredne komore. Savremena škola mora da prati potrebe privrede i društvenog života u regionu, zato naša škola prilagođava obrazovne profile lokalnim i regionalnim potrebama. Učenici dobijaju obrazovanje koje će im omogućiti atraktivan profesionalni razvoj kvalifikacija potrebnih regionalnom tržištu rada. Regionalna privreda će dobiti stručne kadrove koji će profesionalno obavljati stručne i praktične poslove. Svesni smo da stručna škola mora da bude otvorena, dinamična, fleksibilna, da uči i razvija se kako bi odgovorila izazovima budućnosti. Naša škola je među prvima u zemlji pristupila reformi i postigla rezultate koji pokazuju da smo na pravom putu. Ova prezentacija ima za cilj da informiše učenike, njihove roditelje ali i privredna društva i preduzeća i sve zainteresovane za lokalni privredni razvoj.


уторак, 27. септембар 2011.

NASTAVNI PLANOVI i obuka u Virtuelnom preduzeću


 NASTAVNI PLANOVI  PROJEKCIJA SLAJDOVA PREKO CELOG EKRANA


Sajam virtuelnih preduzeća se organizuje u cilјu simuliranja rada poslovanja virtuelnih preduzeća u privrednom okruženju, gde  pored  edukativnog ima i takmičarski karakter.
Šta je VIRTUELNO PREDUZEĆE? 
Virtuelno preduzeće predstavlјa simulaciju radnog procesa u kome su učenici („zaposleni“) angažovani na konkretnim radnim mestima u preduzeću. U okviru virtuelnog preduzeća, obavlјanjem svojih radnih zadataka, „zaposleni“ obnavlјaju prethodno stečena teorijska znanja i veštine (ukoliko su ih imali) i stiču nova znanja i veštine iz oblasti: preduzetništva, pravnih aspekata poslovanja, administrativnog poslovanja, poslovne korespodencije, računovodstva, poslovnih finansija, poslovne komunikacije i poslovnog bontona, prodaje, marketinga, kadrovskih poslova i dr. Sve to, „zaposleni“ rade pod vođstvom i nadzorom stručnjaka - profesora mentora, koji vode radni procese, prate, analiziraju, usmeravaju i savetuju.
Virtuelno preduzeće se formira po svim pravilima i u skladu sa propisima koja važe za stvarno („pravo“) preduzeće, ali se ne registruje u Agenciji za privredne registre.
Virtuelno preduzeće funkcioniše kao „pravo“ preduzeće, a razlika je jedino što nema stvarnog protoka robe i novca.
Cilј virtuelnog preduzeća je da polaznici uče i da praktično obavlјaju sve klјučne poslove koji se vrše u realnom (“pravom“) preduzeću, Pri tome, dobijaju potrebna znanja i veštine koja su potrebna, kao i kada bi radili u nekom „pravom“ preduzeću, jer ih obučavaju stručnjaci za određene poslove iz realnog okruženja. U okviru virtuelnog preduzeća obično se organizuje rad u odelјenjima za: finansije i računovodstvo, marketing, komercijalno poslovanje, pravne, kadrovske i opšte poslove i dr. Polaznici „prolaze“ kroz sva odelјenja i uče sve poslove.
Težište rada virtuelnog preduzeća je na sticanju praktičnih znanja. Posle učenja u virtuelnom preduzeću, učenici  su daleko više osposoblјeniji za rad kod nekog poslodavca ili u sopstvenom preduzeću. Učenje i rad se odvijaju u uslovima dozvolјenih grešaka jer nema rizika da će se greške negativno odraziti na poslovanje preduzeća.

Ovaj model sticanja znanja i veština je najpogodniji model obuke za započinjanje i vođenje malog biznisa. U isto vreme, stiču se znanja i veštine koje polaznicima mogu da budu od koristi ukoliko nameravaju da se zaposle kod nekog poslodavca. Drugim rečima, mogu da im donesu prednost u odnosu na druge kandidate.

Krajnji rezultat učenja i sticanja iskustva, odnosno veština u virtuelnom preduzeću je motivisan učenik i bolјe pripremlјen za samozapošlјavanje, odnosno zapošlјavanje.
 Učenici kroz VIRTUELNA PREDUZEĆA, pored sticanja znanja, razvijaju i neke osobine, kao što su samokritičnost, samostalnost, samoinicijativnost, kreativnost, sposobnost komuniciranja, timskog rada i, naravno, stiču dodatno samopouzdanje.




Нема коментара: